"En güçlü Porsche" tanıtıldı: 1092 beygir gücünde Taycan Turbo GT

Otomobil

Moderator
PzK6QuQDsk2lZaMiAkPu5Q.jpg

Porsche, elektrikli Taycan ailesine 2 versiyona sahip Turbo GT modelini ekledi. 1092 beygire kadar güç sağlayan bu araç üretilmiş en güçlü Porsche oldu.

typqUt38QEeP7-yl5lnsWg.jpg

Porsche, geçtiğimiz aylarda elektrikli Taycan modelini yenilemişti. Yeni yapılan tanımla Taycan ailesine iki yeni versiyon ekledi.
oZm3WCeJlkS0JleG972h5w.jpg

Porsche Taycan Turbo GT adlı yeni modelin, bugüne kadarki en güçlü Porsche olduğu belirtiliyor.
pxJ5T02Sy0u7wC8BuCrScg.jpg

Taycan GT, standart ve Weissach olarak iki versiyonla sunuluyor. Weissach versiyonunundaki en büyük fark arka kanat.
AGVBrf5iqkWywUEKjYHRjw.jpg

1092 beygire kara güç üretebilen aracın Standart modeli 0’dan 100’e 2,3 saniyede, Weissach versiyonu ise 2,2 saniyede çıkıyor. Modellerin 0'dan 200'e hızlanması ise sırasıyla 6,6 ve 6,4 saniye.
4e_yByi_ZUS0_adIBWLwGg.jpg

Çift motordan güç alan Turbo GT, 777 beygir güç üretiyor. Bu güç Launch Control ile 1033 beygire, "overboost" fonksiyonu ile 2 saniye boyunca 1108 beygire çıkabiliyor. Modelin tork değeri ise 1340 Nm.
KAuZPw9tk0ampwaOrOy9hQ.jpg

WLTP ölçümlerine göre modellerin menzili ise 555 kilometre.
q_RKtqFEJ02ULRKXySV6Lw.jpg

Porsche, aracın Weissach versiyonun ABD’deki Weathertech Raceway Laguna Seca pistinde rekor kırdığını açıkladı. 23 Şubat'ta Lars Kern’in kullandığı araç pistteki bir turu 1 dakika 27 saniye 83 salisede tamamladı. Bu tur zamanı pistteki tüm elektrikli otomobillerden hızlı olduğunu kanıtlıyor. Ayrıca Almanya’daki ünlü Nürburing pistinde yaptığı 7:07.55’lik tur süresi, en büyük rakibi Model S Plaid’den 18 saniye daha hızlı. Bu tur süresi, benzin elektrik ayırmadan tüm dört kapılı araçlardan daha iyi.
 
Geri
Üst