Teknoloji
Moderator
YouTube, içerik üreticilere özel olarak geliştirdiği yapay zeka destekli müzik remiksleri özelliğini test etmeye başladı. Bu özellik, içerik üreticilerinin lisanslı şarkıları yeniden stilize etmelerine olanak tanıyor. Dream Track adlı bu deneysel araç, belirli bir grup içerik üreticisine, şarkılardaki ruh hali veya tür gibi öğeleri değiştirmek için 30 saniyelik kısa bir ses parçası oluşturma imkanı sunuyor.
Deney grubundaki kullanıcılar, uygun bir şarkı seçtikten sonra şarkının nasıl yeniden düzenlenmesini istediklerini belirtiyor ve yapay zeka, kısa bir remiks oluşturuyor. Bu şekilde yeniden stilize edilen şarkılar, Shorts içeriklerinde kullanıldığında orijinal şarkıya açık bir atıf yapılıyor ve aynı zamanda sesin yapay zeka ile yeniden düzenlendiği belirtiliyor.
YouTube, bu özellikte sanatçıların yapay zeka ile oluşturulan seslerini kullanarak şarkılar yapılabilmesini de sağlıyor. Bu kapsamda, Charlie Puth, Charli XCX, Demi Lovato ve John Legend gibi sanatçılar bu deneye katılmayı kabul etti. Ancak hangi şarkıların yeniden düzenlenebileceği veya YouTube’un hangi müzik şirketleriyle iş birliği yaptığı henüz açıklanmadı.
YouTube’un kısa süre önce hayata geçirdiği bu yapay zeka özellikleri, yalnızca izleyicilere yönelik değil; içerik üreticiler için de yeni yaratıcı araçlar sunuyor.
Deney grubundaki kullanıcılar, uygun bir şarkı seçtikten sonra şarkının nasıl yeniden düzenlenmesini istediklerini belirtiyor ve yapay zeka, kısa bir remiks oluşturuyor. Bu şekilde yeniden stilize edilen şarkılar, Shorts içeriklerinde kullanıldığında orijinal şarkıya açık bir atıf yapılıyor ve aynı zamanda sesin yapay zeka ile yeniden düzenlendiği belirtiliyor.
YouTube, bu özellikte sanatçıların yapay zeka ile oluşturulan seslerini kullanarak şarkılar yapılabilmesini de sağlıyor. Bu kapsamda, Charlie Puth, Charli XCX, Demi Lovato ve John Legend gibi sanatçılar bu deneye katılmayı kabul etti. Ancak hangi şarkıların yeniden düzenlenebileceği veya YouTube’un hangi müzik şirketleriyle iş birliği yaptığı henüz açıklanmadı.
YouTube’un kısa süre önce hayata geçirdiği bu yapay zeka özellikleri, yalnızca izleyicilere yönelik değil; içerik üreticiler için de yeni yaratıcı araçlar sunuyor.