Teknoloji
Moderator
Hızla değişen iş dünyasında, teknolojiye ayak uydurmak ve etkili yönetim uygulamaları geliştirmek kritik önem taşıyor. Bordro ve insan kaynakları alanında teknoloji merkezli çözümler, hem işletmeler hem de çalışanlar için büyük bir fayda sağlıyor.
Filika.co, bordro ve insan kaynakları alanında yenilikçi çözümler sunan bir girişim olarak dikkat çekiyor. 2023 yılında Çağrı Kilit tarafından kurulan şirket, küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik kullanıcı dostu bordro uygulaması geliştiriyor.
Çanakkale merkezli şirketin geliştirdiği iki ürün var. Bunlardan ilki Filika.co KOBİ. Bu yazılım, küçük ve orta ölçekli işletmelere ücretsiz bordro ve insan kaynakları çözümleri sunuyor. Çalışanların yan hakları, vergiler, sigorta yönetimi gibi süreçleri kolaylaştırırken, self servis modeli ile çalışanların uygulamayı rahatlıkla kullanabilmesine olanak tanıyor. Yapay zeka destekli mevzuat asistanı ile anlık destek sağlanıyor.
Filika.co API ise şirketin ikinci ürünü. Bu ürün, yaygın ERP ve İnsan Kaynakları uygulamalarına bordro kabiliyeti kazandıran bir entegrasyon çözümü olarak ön plana çıkıyor. API üzerinden yapılan çağrılar ile işletmelerin sistemlerine kolayca entegre olma imkanı sunuyor.
Şirketin gelir modeli ürünler bazında ayrışıyor. Filika.co KOBİ, temelde ücretsiz bir plan sunmakla birlikte, çeşitli entegrasyonlar ve dijital servisler premium olarak ücretlendiriliyor. Bu sayede kullanıcılar, ihtiyaçlarına göre daha fazla özellik ve destek alarak bordro ve insan kaynakları süreçlerini daha da geliştirebiliyor. Dijital SGK servisleri, otomatik beyannameler ve sigorta/bankacılık uygulamalarıyla entegrasyonlar gibi eklentiler fiyatlandırılıyor. API çözümünde ise yapılan API çağrısı bazında ücretlendirme yapılıyor.
Filika.co'nun tamamen kendi kaynaklarıyla ve hazır bir altyapı kullanmaksızın ürünlerini geliştirdiğini belirtelim. Ürünler, SGK web servis otomasyonu, GİB entegrasyonu gibi özelliklerle donatılmıştır, böylece işlemler otomatik hale geliyor.
Şirketin KOBİ için şu anda 800 aktif kullanıcı şirket var. API çözümü için ise entegrasyon çalışmalarına devam eden 15 çözüm ortağı mevcut. Şirket, 2024'ün sonunda 1 milyon üzerinde API çağrısı almayı hedefliyor.
Öte yandan Çağrı Kilit, Filika.co'nun Türkiye'de doğrudan rekabet ettiği bir API ürünü bulunmadığını söyleyerek "KOBİ ürünümüz ise temelde ücretsiz bir plan sunduğundan, rakip firmalardan doğrudan ayrışıyoruz. Benzer bordro çözümleri üreten SaaS çözümlerini ise dolaylı olarak rakip olarak konumlandırabiliriz" ifadelerini kullanıyor.
2024 yılının ilk altı ayında Türkiye’nin önde gelen bordro servisi şirketi Datassist Tech Driven Payroll Services’den yatırım aldı. Şirketin hedefi, bordro ve insan kaynakları yönetimini tamamen dijitalleştirene kadar durmayacak ve sektördeki değişkenliklere karşı çözüm üretmeye devam etmek.
Filika.co, bordro ve insan kaynakları alanında yenilikçi çözümler sunan bir girişim olarak dikkat çekiyor. 2023 yılında Çağrı Kilit tarafından kurulan şirket, küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik kullanıcı dostu bordro uygulaması geliştiriyor.
Çanakkale merkezli şirketin geliştirdiği iki ürün var. Bunlardan ilki Filika.co KOBİ. Bu yazılım, küçük ve orta ölçekli işletmelere ücretsiz bordro ve insan kaynakları çözümleri sunuyor. Çalışanların yan hakları, vergiler, sigorta yönetimi gibi süreçleri kolaylaştırırken, self servis modeli ile çalışanların uygulamayı rahatlıkla kullanabilmesine olanak tanıyor. Yapay zeka destekli mevzuat asistanı ile anlık destek sağlanıyor.
Filika.co API ise şirketin ikinci ürünü. Bu ürün, yaygın ERP ve İnsan Kaynakları uygulamalarına bordro kabiliyeti kazandıran bir entegrasyon çözümü olarak ön plana çıkıyor. API üzerinden yapılan çağrılar ile işletmelerin sistemlerine kolayca entegre olma imkanı sunuyor.
Filiko.co'nun gelir modelleri
Şirketin gelir modeli ürünler bazında ayrışıyor. Filika.co KOBİ, temelde ücretsiz bir plan sunmakla birlikte, çeşitli entegrasyonlar ve dijital servisler premium olarak ücretlendiriliyor. Bu sayede kullanıcılar, ihtiyaçlarına göre daha fazla özellik ve destek alarak bordro ve insan kaynakları süreçlerini daha da geliştirebiliyor. Dijital SGK servisleri, otomatik beyannameler ve sigorta/bankacılık uygulamalarıyla entegrasyonlar gibi eklentiler fiyatlandırılıyor. API çözümünde ise yapılan API çağrısı bazında ücretlendirme yapılıyor.
Filika.co'nun tamamen kendi kaynaklarıyla ve hazır bir altyapı kullanmaksızın ürünlerini geliştirdiğini belirtelim. Ürünler, SGK web servis otomasyonu, GİB entegrasyonu gibi özelliklerle donatılmıştır, böylece işlemler otomatik hale geliyor.
Şirketin KOBİ için şu anda 800 aktif kullanıcı şirket var. API çözümü için ise entegrasyon çalışmalarına devam eden 15 çözüm ortağı mevcut. Şirket, 2024'ün sonunda 1 milyon üzerinde API çağrısı almayı hedefliyor.
Öte yandan Çağrı Kilit, Filika.co'nun Türkiye'de doğrudan rekabet ettiği bir API ürünü bulunmadığını söyleyerek "KOBİ ürünümüz ise temelde ücretsiz bir plan sunduğundan, rakip firmalardan doğrudan ayrışıyoruz. Benzer bordro çözümleri üreten SaaS çözümlerini ise dolaylı olarak rakip olarak konumlandırabiliriz" ifadelerini kullanıyor.
2024 yılının ilk altı ayında Türkiye’nin önde gelen bordro servisi şirketi Datassist Tech Driven Payroll Services’den yatırım aldı. Şirketin hedefi, bordro ve insan kaynakları yönetimini tamamen dijitalleştirene kadar durmayacak ve sektördeki değişkenliklere karşı çözüm üretmeye devam etmek.