Google'ın alışveriş sekmesine yapay zeka ile kişiselleştirilmiş öneriler geliyor

Teknoloji

Moderator
Google, alışveriş deneyimini daha da geliştirmek adına alışveriş sekmesini yapay zeka ile güçlendiriyor. 2023'te Arama'ya getirdiği üretken yapay zeka teknolojisini bu kez alışveriş sekmesine entegre eden Google, kullanıcılara tam olarak aradıkları ürüne yönelik yapay zeka destekli öneriler sunacak. Şirket, bu yeni özellikleri ABD'de mobil ve masaüstü kullanıcılarına kademeli olarak sunmaya başladı.

Yeni özellikler arasında, bir ürün arandığında sayfanın üst kısmında görünen yapay zeka özetleri dikkat çekiyor. Örneğin; "Seattle için erkek kışlık mont" araması yaptığınızda, Google size o bölgenin iklimine uygun mont seçiminde dikkat etmeniz gereken noktaları içeren bir özet sunuyor. Bu özetler, sıcaklık nadiren donma noktasının altına düştüğü için suya dayanıklılık veya yalıtım gibi kriterleri göz önünde bulundurmanızı tavsiye ediyor.

Kaynak: Google

Yapay zeka ayrıca size kişiselleştirilmiş ürün önerileri de sunuyor. Önerilen her ürün, sizin için neden uygun olabileceğine dair kısa bir açıklamayla birlikte gösteriliyor. Örneğin; Google bir mont önerirken, "geri dönüştürülmüş naylon bir kabuğa sahip ve sizi sıfır altı sıcaklıklarda bile sıcak tutabilir" gibi bilgilere yer veriyor.

Bunların yanı sıra, Google yeni kaydırılabilir bir alışveriş beslemesine de sahip olacak. Bu besleme, sizin alışveriş tercihleriniz ve izlediğiniz YouTube videoları gibi içeriklere dayalı olarak kişiselleştirilecek. Örneğin; Chelsea botları aradığınızda, farklı markalardan popüler botları ve bu botların değerlendirmelerini içeren YouTube Shorts videolarını görebileceksiniz. Ardından, yürüyüş montları, mutfak aletleri veya hafta sonu çantaları gibi ürün önerileriyle karşılaşacaksınız.

Kaynak: Google

Söz konusu tasarım, TikTok’un içerik akışına benziyor ve kullanıcıların ilgisini çekecek ürünleri sürekli olarak ön plana çıkarmayı amaçlıyor. Google, TikTok’un hızla büyüyen TikTok Shop platformuyla rekabet edebilmek adına alışveriş deneyimini bu şekilde güçlendirmeyi hedefliyor.

Google, alışveriş sekmesindeki bu değişiklikleri, 45 milyar ürün listelemesini yapay zeka ile birleştirerek hayata geçiriyor. Yeni özelliklerin ilk etapta ABD'deki kullanıcılara ilerleyen haftalarda sunulması bekleniyor.
 
Geri
Üst