Teknoloji
Moderator
Facebook, gelir elde etme programlarını, daha modern bir yapı sunan Facebook İçerikten Gelir Elde Etme merkezinde birleştiriyor. Bu merkez aracılığıyla içerik oluşturucular, Reels, daha uzun videolar, fotoğraflar ve metin gönderileri için ödüllendirilmeye devam edecek.
Bu değişiklikle, yayın içi reklamlar, Reels reklamları ve performans bonusları olmak üzere üç farklı gelir elde etme fırsatını takip etmek artık kolaylaşıyor. Bu durumda Facebook'da daha fazla içerik üreticinin platformdaki çalışmalarını artıracağını söyleyebiliriz.
Bu hafta Facebook, halihazırda Facebook üzerinden gelir elde eden 1 milyon içerik üreticiyi İçerikten Gelir Elde Etme merkezinin beta sürümüne katılmaya davet edecek. İçerik üreticileri, gelecek yıl ise açık bir kayıt sistemi aracılığıyla merkeze katılabilecek.
Meta'nın paylaştığı bilgilere göre; içerik üreticileri, bu yıl Facebook'ta 2 milyar doların üzerinde gelir elde etti. Bu süre içinde Reels ve diğer kısa videolar için yapılan ödemeler yüzde 80'in üzerinde arttı. 2017'de gelir elde etme fırsatları sunmaya başlayan Facebook, o tarihten bu yana, 4 milyondan fazla içerik üreticiye ödeme yaptı.
Öte yandan iş ortağı programı aracılığıyla içerik oluşturuculara son üç yılda 70 milyar dolar ödeme yapan YouTube ile karşılaştırdığımızda; Facebook'un istatistikleri pek de göz alıcı değil. Bununla beraber Meta'nın performans bonusu gibi programları, içerik üreticilerde ciddi bir hayal kırıklığı yarattı. Bundan birkaç yıl önce, henüz Reels yeni bir ürünken, içerik oluşturucular belirli görüntüleme sayısı hedeflerine ulaşarak ayda binlerce dolar kazanabiliyordu. Şimdi bu ödemeler önemli ölçüde azaldı. Yine de şirket, Threads'e öncelik verdiği için içerik oluşturuculara burada yayın yapmaları için mali teşvikler sundu. Ayrıca Facebook için bonus programının şu anda yalnızca davetlilere açık.olduğunu belirtmekte fayda var.
Meta, Facebook'ta gelir elde etme konusunda yaptığı bu değişiklikle platformu yeniden canlandırmaya çalışıyor olabilir. ABD'de hala aktif olarak kullanılan platform, Türkiye dahil olmak üzere bazı ülkelerde kullanıcıların ilk tercihi değil.
Bu değişiklikle, yayın içi reklamlar, Reels reklamları ve performans bonusları olmak üzere üç farklı gelir elde etme fırsatını takip etmek artık kolaylaşıyor. Bu durumda Facebook'da daha fazla içerik üreticinin platformdaki çalışmalarını artıracağını söyleyebiliriz.
Bu hafta Facebook, halihazırda Facebook üzerinden gelir elde eden 1 milyon içerik üreticiyi İçerikten Gelir Elde Etme merkezinin beta sürümüne katılmaya davet edecek. İçerik üreticileri, gelecek yıl ise açık bir kayıt sistemi aracılığıyla merkeze katılabilecek.
Facebook'un öne çıkan gelir elde etme verileri
Meta'nın paylaştığı bilgilere göre; içerik üreticileri, bu yıl Facebook'ta 2 milyar doların üzerinde gelir elde etti. Bu süre içinde Reels ve diğer kısa videolar için yapılan ödemeler yüzde 80'in üzerinde arttı. 2017'de gelir elde etme fırsatları sunmaya başlayan Facebook, o tarihten bu yana, 4 milyondan fazla içerik üreticiye ödeme yaptı.
Öte yandan iş ortağı programı aracılığıyla içerik oluşturuculara son üç yılda 70 milyar dolar ödeme yapan YouTube ile karşılaştırdığımızda; Facebook'un istatistikleri pek de göz alıcı değil. Bununla beraber Meta'nın performans bonusu gibi programları, içerik üreticilerde ciddi bir hayal kırıklığı yarattı. Bundan birkaç yıl önce, henüz Reels yeni bir ürünken, içerik oluşturucular belirli görüntüleme sayısı hedeflerine ulaşarak ayda binlerce dolar kazanabiliyordu. Şimdi bu ödemeler önemli ölçüde azaldı. Yine de şirket, Threads'e öncelik verdiği için içerik oluşturuculara burada yayın yapmaları için mali teşvikler sundu. Ayrıca Facebook için bonus programının şu anda yalnızca davetlilere açık.olduğunu belirtmekte fayda var.
Meta, Facebook'ta gelir elde etme konusunda yaptığı bu değişiklikle platformu yeniden canlandırmaya çalışıyor olabilir. ABD'de hala aktif olarak kullanılan platform, Türkiye dahil olmak üzere bazı ülkelerde kullanıcıların ilk tercihi değil.