Teknoloji
Moderator
Apple’ın 2024 yılının ikinci çeyrek kazanç sonuçlarını açıkladığını geçen mayıs ayında sizlere aktarmıştık. Aradan 5 ay geçtikten sonra Apple'ın akıllı telefonu iPhone, 2024'ün üçüncü çeyreğinde rekor satış rakamlarına ulaştı. Canalys'in verilerine göre, iPhone’un pazar payı yüzde 18 olarak belirlendi. Bu oran Samsung ile eşit seviyede. Ancak Samsung'un satışları bu dönemde yüzde 3 oranında bir düşüş gösterdi.
Samsung, temmuz ayında yeni akıllı telefonlarını piyasaya sürerken Apple’ın iPhone 16 serisi 13 Eylül’de satışa sunuldu. Bu durum, Apple’ın satışlarının yalnızca kısa bir süre içinde gerçekleşmesine neden oldu. Canalys raporuna göre; iPhone 16 serisinin başlangıçta beklenenin altında satış yaptığını ancak önceki modellerin talebinin Apple’ın üçüncü çeyrek başarısında önemli bir rol oynuyor.
Öte yandan pazarın premium akıllı telefonlara yönelmesi, Apple için avantaj sağlıyor. Bu durum, özellikle Kuzey Amerika ve Avrupa gibi güçlü pazarlarda daha belirgin hale geliyor.
Global akıllı telefon pazarının üçüncü çeyrekte yıllık yüzde 5 büyüme kaydettiği bildiriliyor. Bu rakam, üst üste dördüncü çeyrek büyümesi olarak dikkat çekiyor. Analistler, tüketicilerin yükseltme işlemlerini Black Friday ve Çin’in 11.11 günü gibi indirim dönemlerini bekleyerek ertelediklerini belirtiyor.
Apple ve Samsung arasındaki rekabetin yoğunlaştığı bu dönemde, Apple'ın pazar konumunu güçlendirmesi dikkat çekiyor. Yüksek tüketici talebi, iPhone 15 ve önceki modellerin popülerliğini gösteriyor. Global akıllı telefon pazarındaki yıllık yüzde 5’lik büyüme, ekonomik iyileşmenin ve artan tüketici güveninin bir göstergesi olduğunu söyleyebiliriz.
Samsung, temmuz ayında yeni akıllı telefonlarını piyasaya sürerken Apple’ın iPhone 16 serisi 13 Eylül’de satışa sunuldu. Bu durum, Apple’ın satışlarının yalnızca kısa bir süre içinde gerçekleşmesine neden oldu. Canalys raporuna göre; iPhone 16 serisinin başlangıçta beklenenin altında satış yaptığını ancak önceki modellerin talebinin Apple’ın üçüncü çeyrek başarısında önemli bir rol oynuyor.
Öte yandan pazarın premium akıllı telefonlara yönelmesi, Apple için avantaj sağlıyor. Bu durum, özellikle Kuzey Amerika ve Avrupa gibi güçlü pazarlarda daha belirgin hale geliyor.
Global akıllı telefon pazarının üçüncü çeyrekte yıllık yüzde 5 büyüme kaydettiği bildiriliyor. Bu rakam, üst üste dördüncü çeyrek büyümesi olarak dikkat çekiyor. Analistler, tüketicilerin yükseltme işlemlerini Black Friday ve Çin’in 11.11 günü gibi indirim dönemlerini bekleyerek ertelediklerini belirtiyor.
Apple ve Samsung arasındaki rekabetin yoğunlaştığı bu dönemde, Apple'ın pazar konumunu güçlendirmesi dikkat çekiyor. Yüksek tüketici talebi, iPhone 15 ve önceki modellerin popülerliğini gösteriyor. Global akıllı telefon pazarındaki yıllık yüzde 5’lik büyüme, ekonomik iyileşmenin ve artan tüketici güveninin bir göstergesi olduğunu söyleyebiliriz.