Teknoloji
Moderator
Hollanda merkezli yemek teslimat devi Just Eat Takeaway, ABD'deki birimi Grubhub'ı, New York merkezli Wonder Group'a 650 milyon dolarlık bir bedelle satıyor. Bu satış, Just Eat'in 2020 yılında 7,3 milyar dolara satın aldığı Grubhub’ın değerinin yüzde 91 oranında düştüğünü gösteriyor. Satışın 2025'in ilk çeyreğinde tamamlanması bekleniyor.
Satışın tamamlanmasıyla Just Eat Takeaway, 50 milyon dolarlık bir net gelir elde etmeyi öngörüyor. Wonder ise Grubhub’ın 500 milyon dolarlık borcunu üstlenerek teslimat ağına yeni bir soluk getirmeyi amaçlıyor. 2018’de yemek teslimatı hizmeti olarak kurulan Wonder, son yıllarda New York ve Philadelphia'da teslimat odaklı restoranlar işletmeye odaklandı.
Bu satış, pandemi döneminde hız kazanan ancak normalleşme sürecinde kârlılığı sorgulanan yemek ve hızlı teslimat sektöründe yaşanan finansal zorluklara işaret ediyor. Pandemi sürecinde hızla büyüyen ve ciddi yatırımlar alan bu sektör, girişimlerin yoğun bir şekilde reklam ve satın alma stratejilerine yönelmesiyle dikkat çekti. Ancak pandemi sonrası normalleşme sürecinde, anlık teslimat modeli sürdürülemez bir yapıya dönüştü.
Wonder CEO’su Marc Lore, bu satın almanın, yemek zamanı için süper uygulama hedeflerine katkı sağlayacağını belirtti. Lore, Wonder ve Grubhub iş birliğiyle Wonder uygulamasında Grubhub'ın restoran seçeneklerinin sunulacağını ve bunun yanında Wonder’ın kendi restoranları ile yemek kitlerinin de yer alacağını ifade etti.
Satışın tamamlanmasıyla Just Eat Takeaway, 50 milyon dolarlık bir net gelir elde etmeyi öngörüyor. Wonder ise Grubhub’ın 500 milyon dolarlık borcunu üstlenerek teslimat ağına yeni bir soluk getirmeyi amaçlıyor. 2018’de yemek teslimatı hizmeti olarak kurulan Wonder, son yıllarda New York ve Philadelphia'da teslimat odaklı restoranlar işletmeye odaklandı.
Bu satış, pandemi döneminde hız kazanan ancak normalleşme sürecinde kârlılığı sorgulanan yemek ve hızlı teslimat sektöründe yaşanan finansal zorluklara işaret ediyor. Pandemi sürecinde hızla büyüyen ve ciddi yatırımlar alan bu sektör, girişimlerin yoğun bir şekilde reklam ve satın alma stratejilerine yönelmesiyle dikkat çekti. Ancak pandemi sonrası normalleşme sürecinde, anlık teslimat modeli sürdürülemez bir yapıya dönüştü.
Wonder CEO’su Marc Lore, bu satın almanın, yemek zamanı için süper uygulama hedeflerine katkı sağlayacağını belirtti. Lore, Wonder ve Grubhub iş birliğiyle Wonder uygulamasında Grubhub'ın restoran seçeneklerinin sunulacağını ve bunun yanında Wonder’ın kendi restoranları ile yemek kitlerinin de yer alacağını ifade etti.