Teknoloji
Moderator
Mobil uygulama aracılığıyla özel vale hizmeti sunan Motovale App, Emirhan Şapoğlu ve Tunç Akdoğan tarafından 2009 yılında İstanbul'da kuruldu. O yıllarda henüz elektrikli araçların bu seviyede yaygınlaşmadığını belirten kurucular, aynı dönemde İtalya'da üretilen, katlanabilir portatif motosikletler keşfettiklerini ve 30 tane satın aldıklarını dile getiriyor. Tunç Akdoğan, vale ekibinin bu şekilde "Motovale" olduğunu sözlerine ekliyor. Böylece Türkiye'de anlık ısmarlama özel şoför hizmeti kategorisi oluşturduklarını belirten Tunç Akdoğan, aynı zamanda bu kategoride öne çıktıklarını ifade ediyor. Girişim, farklı şehirler ve kurumsal iş birlikleriyle büyüyerek yepyeni bir iş modeli sunduğu günümüze kadar geldi.
Motovale App ile tek bir dokunuşla özel bir şoför çağırabiliyorsunuz. Şoförünüzün adını ve değerlendirmesini görebildiğiniz uygulamada, şoförünüzün gelişini de harita üzerinden takip edebiliyorsunuz. Uygulamada sunulan rota optimizasyonu sayesinde en hızlı rotaları seçmeniz de mümkün. Ayrıca, kredi kartıyla ödeme seçeneği de sunulmakta. Yolculuk sonrası şoförünüzü puanlayabileceğinizi de belirtelim.
Bugün Motovale ekibinde, operasyonel ve teknik konuları yürüten 8 kişilik bir çekirdek ekip ve 60’ın üzerinde anlaşmalı profesyonel şoför bulunuyor. Motovale App’i tamamen sıfırdan kendi kaynaklarıyla geliştirmenin, 2 yıllık araştırma sonrası 1 yıllarını aldığını belirtiyor. Mükemmel hizmet için iyileştirmelerin sürekli devam ettiğini söyleyen ekip, ödeme altyapısı için ise İyzico ile çalıştıklarını ifade etti.
Girişimin paylaştığı verilere göre; Motovale şu ana kadar 7 bin kullanıcıya ulaştı. Uygulama aracılığıyla 50 bin adet yolculuk gerçekleştirilirken, bu yolculuklarla 1 milyon kilometrenin üzerinde yol kat edildi.
Tunç Akdoğan, mobil uygulama üzerinden anlık olarak özel şoför sağlama işini, girişimin, kendileri gibi sadece uygulama üzerinden sağlayan bir rakibi olmadığını belirtiyor. Bununla beraber rakiplerinin taksi çağırma uygulamaları olabileceğini, yani yolcuların kendi araçlarında özel şoförle seyahat etmek yerine alternatif ulaşım araçlarını tercih ettikleri durumların olduğunu ifade ediyor.
Girişim, geçen yıl itibarıyla telefon ve e-mail üzerinden yolculuk talebi alma seçeneğini tamamen iptal edip, yüzde 100 mobil uygulama bazlı bir platforma dönüştü. Bu sayede girişimin operasyonu, hem yolcu hem şoför hem de Motovale operasyon ekibi için çok daha sistematik bir hal aldı.
Mobil uygulama geliştirme sürecinde nispeten temel fakat ekip için çok değerli destekler sağlayan bir yatırımcılarının olduğunu söyleyen Akdoğan, Eylül ayı itibarıyla Türkiye'de ve öncelikle AB olmak üzere yurt dışında büyümek üzere, 15 yıllık tarihlerinin ilk gerçek yatırım turuna çıktıklarını açıkladı:
Girişim, müşterilerinin gerçekleştirdiği yolculuklar üzerinden komisyon usulüyle gelir elde ediyor. Yolculukların bedeli mesafe ve bekleme süresine göre hesaplanıyor. Girişim, bekleme ve bekletme süresini minimize etmek için ileri bir zamana rezervasyon özelliğini de devreye aldığını belirtiyor. Bu anlamda Motovale, hem müşterinin hem de şoförün memnuniyetini önemsediğine dikkat çekiyor. Girişim, uygulamaya dönüştüğünden bu yana, hızla büyümek, kazanmak ve kazandırmak için Motovale'nin gelirinden büyük oranda feragat ettiğini ve platformumu iyi beslemeye odaklandığını dile getiriyor.
Motovale, kısa vadede İstanbul dışındaki İzmir, Ankara, Antalya, Adana ve Bursa olmak üzere diğer büyük illerde ve yaz sezonlarına özel Bodrum, Çeşme, Alanya gibi beldelere yayılarak müşteri tabanını artırmayı hedefliyor. Orta vadede ise hedef önce Amsterdam, Paris, Berlin, Londra gibi Avrupa merkezleri, BAE ve ardından ABD.
Coğrafi genişleme bir yandan devam ederken, hizmet kapsamını da akşam/gece özel şoför ihtiyacını karşılamaktan, gün içi araç servis/muayene transferi, yazlık beldelere araç transferi gibi ek hizmetlere doğru genişletiyor.
Girişimin faaliyet alanı
Motovale App ile tek bir dokunuşla özel bir şoför çağırabiliyorsunuz. Şoförünüzün adını ve değerlendirmesini görebildiğiniz uygulamada, şoförünüzün gelişini de harita üzerinden takip edebiliyorsunuz. Uygulamada sunulan rota optimizasyonu sayesinde en hızlı rotaları seçmeniz de mümkün. Ayrıca, kredi kartıyla ödeme seçeneği de sunulmakta. Yolculuk sonrası şoförünüzü puanlayabileceğinizi de belirtelim.
Girişimin operasyonu ve öne çıkan verileri
Bugün Motovale ekibinde, operasyonel ve teknik konuları yürüten 8 kişilik bir çekirdek ekip ve 60’ın üzerinde anlaşmalı profesyonel şoför bulunuyor. Motovale App’i tamamen sıfırdan kendi kaynaklarıyla geliştirmenin, 2 yıllık araştırma sonrası 1 yıllarını aldığını belirtiyor. Mükemmel hizmet için iyileştirmelerin sürekli devam ettiğini söyleyen ekip, ödeme altyapısı için ise İyzico ile çalıştıklarını ifade etti.
Girişimin paylaştığı verilere göre; Motovale şu ana kadar 7 bin kullanıcıya ulaştı. Uygulama aracılığıyla 50 bin adet yolculuk gerçekleştirilirken, bu yolculuklarla 1 milyon kilometrenin üzerinde yol kat edildi.
Tunç Akdoğan, mobil uygulama üzerinden anlık olarak özel şoför sağlama işini, girişimin, kendileri gibi sadece uygulama üzerinden sağlayan bir rakibi olmadığını belirtiyor. Bununla beraber rakiplerinin taksi çağırma uygulamaları olabileceğini, yani yolcuların kendi araçlarında özel şoförle seyahat etmek yerine alternatif ulaşım araçlarını tercih ettikleri durumların olduğunu ifade ediyor.
Girişim, geçen yıl itibarıyla telefon ve e-mail üzerinden yolculuk talebi alma seçeneğini tamamen iptal edip, yüzde 100 mobil uygulama bazlı bir platforma dönüştü. Bu sayede girişimin operasyonu, hem yolcu hem şoför hem de Motovale operasyon ekibi için çok daha sistematik bir hal aldı.
Mobil uygulama geliştirme sürecinde nispeten temel fakat ekip için çok değerli destekler sağlayan bir yatırımcılarının olduğunu söyleyen Akdoğan, Eylül ayı itibarıyla Türkiye'de ve öncelikle AB olmak üzere yurt dışında büyümek üzere, 15 yıllık tarihlerinin ilk gerçek yatırım turuna çıktıklarını açıkladı:
Teknolojimiz hazır, müşteri portfolyomuz hatta müdavimlerimiz dahi mevcut, ve yenilerini hızla kazanarak genişlemek için ataktayız. Teknoloji bizim için ölçeklenebilirlik demek, bunun için yatırım turunun doğru zamanı, uygulamamızı devreye alıp tutunduğunu, müşterilerimizce tutulduğunu görmemizle başladı.
Girişim, müşterilerinin gerçekleştirdiği yolculuklar üzerinden komisyon usulüyle gelir elde ediyor. Yolculukların bedeli mesafe ve bekleme süresine göre hesaplanıyor. Girişim, bekleme ve bekletme süresini minimize etmek için ileri bir zamana rezervasyon özelliğini de devreye aldığını belirtiyor. Bu anlamda Motovale, hem müşterinin hem de şoförün memnuniyetini önemsediğine dikkat çekiyor. Girişim, uygulamaya dönüştüğünden bu yana, hızla büyümek, kazanmak ve kazandırmak için Motovale'nin gelirinden büyük oranda feragat ettiğini ve platformumu iyi beslemeye odaklandığını dile getiriyor.
Motovale, kısa vadede İstanbul dışındaki İzmir, Ankara, Antalya, Adana ve Bursa olmak üzere diğer büyük illerde ve yaz sezonlarına özel Bodrum, Çeşme, Alanya gibi beldelere yayılarak müşteri tabanını artırmayı hedefliyor. Orta vadede ise hedef önce Amsterdam, Paris, Berlin, Londra gibi Avrupa merkezleri, BAE ve ardından ABD.
Coğrafi genişleme bir yandan devam ederken, hizmet kapsamını da akşam/gece özel şoför ihtiyacını karşılamaktan, gün içi araç servis/muayene transferi, yazlık beldelere araç transferi gibi ek hizmetlere doğru genişletiyor.