Teknoloji
Moderator
ChatGPT'nin iki ayda 50 milyon yeni kullanıcı kazandığını sizlere ekim ayının başında aktarmıştık. Buna paralel olarak OpenAI'ın CFO'su Sarah Friar, şirketin gelirinin yaklaşık yüzde 75'inin aboneliklerinden geldiğini duyurdu.
Bloomberg'ün haberine göre, OpenAI'ın ChatGPT ürünü için uyguladığı strateji, aylık 20 dolardan başlayan bir abonelik modeline dayanıyor.
ChatGPT'nin haftada 250 milyon aktif kullanıcısı bulunurken, ücretsiz kullanıcıların yüzde 5 ile yüzde 6'sının ücretli aboneliğe geçiş yaptığı belirtiliyor. Bu sayede OpenAI, önemli bir gelir akışı sağlamayı başarıyor.
Ayrıca şirketin kurumsal kullanıcılara yönelik ürünleri de dikkat çekiyor. Eylül ayında yapılan açıklamada, ChatGPT Team, Enterprise ve ChatGPT Edu gibi ürünlerde bir milyondan fazla ücretli müşterinin bulunduğu ifade edildi.
Friar, bu kurumsal alanın henüz gelişim aşamasında olmasına rağmen kârlı olduğunu vurguladı. OpenAI'ın bu yıl 4 milyar dolarlık bir kredi limiti sağladığını ve 6.6 milyar dolarlık bir yatırım turu gerçekleştirdiğini de sizlere hatırlatalım.
Öte yandan OpenAI'ın hızlı kullanıcı artışı, tüketici aboneliklerinden elde edilen yüksek gelir, kurumsal ürünlerdeki büyüme, maliyet yönetimi için sağlanan büyük finansman ve altyapı yatırımları, şirketin pazar konumunu güçlendirdiğini belirtmeden geçmeyelim.
Bloomberg'ün haberine göre, OpenAI'ın ChatGPT ürünü için uyguladığı strateji, aylık 20 dolardan başlayan bir abonelik modeline dayanıyor.
ChatGPT'nin haftada 250 milyon aktif kullanıcısı bulunurken, ücretsiz kullanıcıların yüzde 5 ile yüzde 6'sının ücretli aboneliğe geçiş yaptığı belirtiliyor. Bu sayede OpenAI, önemli bir gelir akışı sağlamayı başarıyor.
Ayrıca şirketin kurumsal kullanıcılara yönelik ürünleri de dikkat çekiyor. Eylül ayında yapılan açıklamada, ChatGPT Team, Enterprise ve ChatGPT Edu gibi ürünlerde bir milyondan fazla ücretli müşterinin bulunduğu ifade edildi.
Friar, bu kurumsal alanın henüz gelişim aşamasında olmasına rağmen kârlı olduğunu vurguladı. OpenAI'ın bu yıl 4 milyar dolarlık bir kredi limiti sağladığını ve 6.6 milyar dolarlık bir yatırım turu gerçekleştirdiğini de sizlere hatırlatalım.
Öte yandan OpenAI'ın hızlı kullanıcı artışı, tüketici aboneliklerinden elde edilen yüksek gelir, kurumsal ürünlerdeki büyüme, maliyet yönetimi için sağlanan büyük finansman ve altyapı yatırımları, şirketin pazar konumunu güçlendirdiğini belirtmeden geçmeyelim.