Teknoloji
Moderator
Geçtiğimiz haftalarda Webrazzi Online DemoDay'de sunum yapan pazar araştırma aracı AdBenchmarkLab, dijital pazarlama maliyet ortalamalarını yayınlıyor. Girişim, Google, Meta ve Tiktok platformlarını kapsayan dijital pazarlama yatırımlarında, markaların CPM, CPC, CPL, Conversion Rate, Cost / Conv, Cost Per Reach, CPV, CPCV, video tamamlanma oranı, frekans sıklığı gibi verilerin ortalamalarını kullanıcılarına sunuyor.
Verileri, markaların kendi panellerinden API veya CSV dosyası yükleme metodu ile alan girişim, söz konusu verileri rekabet hukukuna uygun bir şekilde Türkiye’deki sunucularında anonimleştiriyor. Girişim ayrıca medya enflasyonu ve reklam yatırımlarının dağılımı gibi farklı verileri de markalarına sunmakta
AdBenchmarkLab, Digital Advice Lab firmasının bilgi ve tecrübesiyle, markalara hizmet verilecek şekilde 2024 yılı içinde kuruldu. 13 kişilik şirkette, projeye dedike olarak Berk Kuşaksız ve Emre Şaşi çalışıyor.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre AdBenchmarkLab, tamamen Digital Advice Lab bünyesinde sıfırdan, hiçbir hazır altyapı kullanılmadan Laravel altyapısı ile bir yıl içinde üretildi. Şimdiye kadar Digital Advice Lab’in finansal gücü ile ilerleyen girişim, 2025 yılında globale açılmak için stratejik yatırım ve stratejik partner arayacağını belirtiyor.
AdBenchmarkLab gelir modeli olarak aylık abonelik ile ilerliyor. Şu anda sadece veri paylaşımı yapan markaların kullanımına açık olan panel, 2025 yılında veri sağlamayan markalara, denetim firmalarına, ajanslara ve mecralara açılacak.
AdBenchmarkLab'in iş planında şu anda otomotiv sektöründe Türkiye’nin ana veri sağlayıcılarından biri olmak yer alıyor. Girişim, ilerleyen dönemde ise Türkiye’de sigortacılık, bankacılık ve turizm sektörleri ile ilerlemeyi de hedefliyor.
Global şirketlerin aynı dili konuşabilmesi adına İngilizce bir arayüz tasarlayan AdBenchmarkLab, TL, USD ($) ve EUR (€) para birimlerini de panele entegre ettiğini belirtiyor. AdBenchmarkLab'in Webrazzi Online Demoday sunumunu aşağıdaki video üzerinden izleyebilirsiniz.
Verileri, markaların kendi panellerinden API veya CSV dosyası yükleme metodu ile alan girişim, söz konusu verileri rekabet hukukuna uygun bir şekilde Türkiye’deki sunucularında anonimleştiriyor. Girişim ayrıca medya enflasyonu ve reklam yatırımlarının dağılımı gibi farklı verileri de markalarına sunmakta
AdBenchmarkLab, Digital Advice Lab firmasının bilgi ve tecrübesiyle, markalara hizmet verilecek şekilde 2024 yılı içinde kuruldu. 13 kişilik şirkette, projeye dedike olarak Berk Kuşaksız ve Emre Şaşi çalışıyor.
Girişimin paylaştığı bilgilere göre AdBenchmarkLab, tamamen Digital Advice Lab bünyesinde sıfırdan, hiçbir hazır altyapı kullanılmadan Laravel altyapısı ile bir yıl içinde üretildi. Şimdiye kadar Digital Advice Lab’in finansal gücü ile ilerleyen girişim, 2025 yılında globale açılmak için stratejik yatırım ve stratejik partner arayacağını belirtiyor.
AdBenchmarkLab gelir modeli olarak aylık abonelik ile ilerliyor. Şu anda sadece veri paylaşımı yapan markaların kullanımına açık olan panel, 2025 yılında veri sağlamayan markalara, denetim firmalarına, ajanslara ve mecralara açılacak.
AdBenchmarkLab'in iş planında şu anda otomotiv sektöründe Türkiye’nin ana veri sağlayıcılarından biri olmak yer alıyor. Girişim, ilerleyen dönemde ise Türkiye’de sigortacılık, bankacılık ve turizm sektörleri ile ilerlemeyi de hedefliyor.
Global şirketlerin aynı dili konuşabilmesi adına İngilizce bir arayüz tasarlayan AdBenchmarkLab, TL, USD ($) ve EUR (€) para birimlerini de panele entegre ettiğini belirtiyor. AdBenchmarkLab'in Webrazzi Online Demoday sunumunu aşağıdaki video üzerinden izleyebilirsiniz.