Teknoloji
Moderator
Otomotiv sektörünün en köklü firmaları arasında yer alan Škoda, C-SUV segmentindeki ilk tamamen elektrikli modeli ile karşımızda. Škoda'nın en yeni modeli olan Elroq, Prag'da düzenlenen ve Webrazzi olarak yerinden takip ettiğimiz dünya prömiyeriyle birlikte tanıtıldı.
Markanın yeni tasarım dili “Modern Solid” ile tasarlanmış ilk tam elektrikli model olma ünvanına da sahip olan Elroq, geleneksel Škoda tasarımı ile modern çizgilerle birleştiriyor. Škoda Elroq, 4.488 milimetre uzunluğa, 1.884 milimetre genişliğe ve 1.625 milimetre yüksekliğe sahip. Elroq'un 9 farklı renk seçeneğine sahip olacağını da paylaşalım.
Škoda tarafından aktarılan bilgilere göre koltuk döşemeleri, kapı panelleri ve diğer iç yüzeylerde kullanılan materyaller, geri dönüştürülmüş ve çevreye duyarlı bileşenlerden üretiliyor.
13 inç büyüklüğünde bir ekran ile gelen Elroq, Škoda'nın sesli asistanı olan Laura'yı da kullanıcılara sunuyor. ChatGPT desteğine de sahip olan Laura, araç bilgi-eğlence, navigasyon ve klima kontrol sistemlerini kontrol etmenin yanı sıra genel bilgi sorularını da yanıtlayabiliyor.
Tamamen elektrikli bir model olan Elroq, 50, 60, 85 ve 85x olmak üzere dört farklı versiyonla geliyor. Elroq, 55 kWh, 63 kWh ve 82 kWh boyutlarında üç farklı batarya kapasitesinin yanı sıra 125 kW ile 210 kW arasında değişen motor güçleri de sunuyor. En büyük lityum iyon bataryaya sahip olan Elroq versiyonları, WLTP döngüsünde 560 kilometreden fazla menzile sahip.
Giriş seviyesindeki Elroq 50 modeli 125 kW güç üretirken, Elroq 85x modeli ise dört tekerlekten çekiş sistemi ve ek bir motorla karşımıza çıkıyor. Elroq başarılı bir hızlı şarj teknolojisine de sahip. 175 kW’a kadar DC hızlı şarj desteğine sahip olan aracın 85 ve 85x versiyonlarındaki 82 kWh kapasiteli bataryası sadece 28 dakika içerisinde yüzde 10’dan yüzde 80 kapasiteye kadar şarj olabiliyor.
Elroq modeli, seyahat Asistanı, adaptif hız sabitleyici, yaya ve bisiklet öngörülü frenleme asistanı, şerit takip asistanı, trafik sıkışıklığı asistanı gibi güvenlik sistemleri de içeriyor.
Škoda'nın yenilikler sunmaya ve ürün gamını genişletmeye devam ettiğini dile getiren Yüce Auto-Škoda Genel Müdürü Zafer Başar, elektrikli araçların yaygınlaşması ve kullanıcıların elektrikliye geçişini hızlandırmak adına en önemli segmentin C-SUV oldSuğunu belirtti.
Elroq'un Škoda’nın pratikliği, geniş iç hacmi ve konforunu en iyi şekilde elektrikli mobilite dünyasına yansıttığını da aktaran Başar, Elroq'un sahip olduğu teknoloji, tasarım ve aracın içerisinde kullanılan geri dönüştürülmüş malzemelerle sürdürülebilirlik anlayışını daha da ileriye taşıdığını da sözlerine ekledi.
Škoda’nın ilk tamamen elektrikli seri üretim modelinin 2020 yılında tanıtılan Citigoe iV olduğunu da ekleyelim. Sonrasında ise Enyaq ve Enyaq Coupe gibi modeller de karşımıza çıktı. Škoda’nın Mladá Boleslav’daki ana fabrikasında üretilecek olan Elroq'un, Türkiye’de 2025’in ilk yarısında satışa sunulacağını da paylaşalım.
Markanın yeni tasarım dili “Modern Solid” ile tasarlanmış ilk tam elektrikli model olma ünvanına da sahip olan Elroq, geleneksel Škoda tasarımı ile modern çizgilerle birleştiriyor. Škoda Elroq, 4.488 milimetre uzunluğa, 1.884 milimetre genişliğe ve 1.625 milimetre yüksekliğe sahip. Elroq'un 9 farklı renk seçeneğine sahip olacağını da paylaşalım.
Škoda tarafından aktarılan bilgilere göre koltuk döşemeleri, kapı panelleri ve diğer iç yüzeylerde kullanılan materyaller, geri dönüştürülmüş ve çevreye duyarlı bileşenlerden üretiliyor.
ChatGPT destekli sesli asistan
13 inç büyüklüğünde bir ekran ile gelen Elroq, Škoda'nın sesli asistanı olan Laura'yı da kullanıcılara sunuyor. ChatGPT desteğine de sahip olan Laura, araç bilgi-eğlence, navigasyon ve klima kontrol sistemlerini kontrol etmenin yanı sıra genel bilgi sorularını da yanıtlayabiliyor.
560 kilometreden fazla menzil
Tamamen elektrikli bir model olan Elroq, 50, 60, 85 ve 85x olmak üzere dört farklı versiyonla geliyor. Elroq, 55 kWh, 63 kWh ve 82 kWh boyutlarında üç farklı batarya kapasitesinin yanı sıra 125 kW ile 210 kW arasında değişen motor güçleri de sunuyor. En büyük lityum iyon bataryaya sahip olan Elroq versiyonları, WLTP döngüsünde 560 kilometreden fazla menzile sahip.
Giriş seviyesindeki Elroq 50 modeli 125 kW güç üretirken, Elroq 85x modeli ise dört tekerlekten çekiş sistemi ve ek bir motorla karşımıza çıkıyor. Elroq başarılı bir hızlı şarj teknolojisine de sahip. 175 kW’a kadar DC hızlı şarj desteğine sahip olan aracın 85 ve 85x versiyonlarındaki 82 kWh kapasiteli bataryası sadece 28 dakika içerisinde yüzde 10’dan yüzde 80 kapasiteye kadar şarj olabiliyor.
Elroq modeli, seyahat Asistanı, adaptif hız sabitleyici, yaya ve bisiklet öngörülü frenleme asistanı, şerit takip asistanı, trafik sıkışıklığı asistanı gibi güvenlik sistemleri de içeriyor.
Škoda'nın yenilikler sunmaya ve ürün gamını genişletmeye devam ettiğini dile getiren Yüce Auto-Škoda Genel Müdürü Zafer Başar, elektrikli araçların yaygınlaşması ve kullanıcıların elektrikliye geçişini hızlandırmak adına en önemli segmentin C-SUV oldSuğunu belirtti.
Elroq'un Škoda’nın pratikliği, geniş iç hacmi ve konforunu en iyi şekilde elektrikli mobilite dünyasına yansıttığını da aktaran Başar, Elroq'un sahip olduğu teknoloji, tasarım ve aracın içerisinde kullanılan geri dönüştürülmüş malzemelerle sürdürülebilirlik anlayışını daha da ileriye taşıdığını da sözlerine ekledi.
2025’in ilk yarısında satışa sunulacak
Škoda’nın ilk tamamen elektrikli seri üretim modelinin 2020 yılında tanıtılan Citigoe iV olduğunu da ekleyelim. Sonrasında ise Enyaq ve Enyaq Coupe gibi modeller de karşımıza çıktı. Škoda’nın Mladá Boleslav’daki ana fabrikasında üretilecek olan Elroq'un, Türkiye’de 2025’in ilk yarısında satışa sunulacağını da paylaşalım.