Teknoloji
Moderator
Türkiye'nin lider girişimcilik ve teknoloji konferansı Webrazzi Summit tüm hızıyla devam ediyor. Yandex Maps API Ülke Müdürü Yasin Yılmaz "Transforming Businesses with Cutting-edge Geospatial Technologies" başlıklı oturumuyla Webrazzi Summit'in Grow sahnesindeydi.
Yasin Yılmaz'ın paylaştığı verilere göre; B2C tarafında Yandex Maps'in 100 milyon benzersiz uygulama kullanıcısı bulunmakta. Platformda günlük arama sayısı 29 milyona ulaştı. Ayrıca 22 milyardan fazla yıllık rota sayısının bulunduğunu da ekleyelim.
Ayrıca Yasin Yılmaz konuşmasında Yandex Maps API'nin işletmelere yönelik B2B çözümlerinden bahsetti. Buna göre; oluşturulan yıllık rota sayısı 1,5 milyar olarak öne çıkarken, kurumun API'lerini kullanan web sitelerinin benzersiz kullanıcı sayısı 300 milyondan fazla. Yandex Maps API'nin ürünlerini kullanan şirket sayısının ise 50 binden fazla olduğunu belirtelim. Aynı şekilde kurumun API'lerine yapılan yıllık sorgu sayısı 27 milyar olarak karşımıza çıkıyor.
Yasin Yılmaz'ın aktardıklarına göre; kurumun Geocoder ürünü ana rakibine kıyasla yüzde 14 daha yüksek hassasiyete sahip. Alakalı yanıt oranı yüzde 50 iken, diğer sağlayıcının oranı yüzde 37 seviyesinde kalmakta. Gecoder özellikle İzmir ve Adana için 1,5 kat daha hassas yanıtlar veriyor. Bu oran Antalya ve İstanbul için 1,4 kat, Bursa ve Ankara için ise 1,3 kat daha yüksek.
Yandex Maps API ürünlerine baktığımızda interaktif ve statik haritalar alanında Tiles API, Static API JavaScript API ve MapKit SDK'yı görüyoruz. Kurum, coğrafi kodlama ve arama alanında Geosuggest, Geocoder ve kurum arama ürünlerine sahipken, navigasyon, rota ve coğrafi konum alanında konum belirleyici, mesafe metrisi, rota ayrıntıları alma ve NaviKit SDK sunuluyor.
Yasin Yılmaz sahnede API'ların nasıl kullanılabileceğini de örneklendirdi. E-ticaret ve mağazacılık sektöründen bankalar ve telefom şirketlerine, Araba üreticilerinden KOBİ'lere kadar harita servislerine ihtiyaç duyan her şirket, Yandex Maps API'nin sunduğu çözümlerden faydalanabilir. Şirket ayrıca yaklaşık 40 startup ile çalıştığını belirtti.
Yasin Yılmaz'ın paylaştığı verilere göre; B2C tarafında Yandex Maps'in 100 milyon benzersiz uygulama kullanıcısı bulunmakta. Platformda günlük arama sayısı 29 milyona ulaştı. Ayrıca 22 milyardan fazla yıllık rota sayısının bulunduğunu da ekleyelim.
Ayrıca Yasin Yılmaz konuşmasında Yandex Maps API'nin işletmelere yönelik B2B çözümlerinden bahsetti. Buna göre; oluşturulan yıllık rota sayısı 1,5 milyar olarak öne çıkarken, kurumun API'lerini kullanan web sitelerinin benzersiz kullanıcı sayısı 300 milyondan fazla. Yandex Maps API'nin ürünlerini kullanan şirket sayısının ise 50 binden fazla olduğunu belirtelim. Aynı şekilde kurumun API'lerine yapılan yıllık sorgu sayısı 27 milyar olarak karşımıza çıkıyor.
Yasin Yılmaz'ın aktardıklarına göre; kurumun Geocoder ürünü ana rakibine kıyasla yüzde 14 daha yüksek hassasiyete sahip. Alakalı yanıt oranı yüzde 50 iken, diğer sağlayıcının oranı yüzde 37 seviyesinde kalmakta. Gecoder özellikle İzmir ve Adana için 1,5 kat daha hassas yanıtlar veriyor. Bu oran Antalya ve İstanbul için 1,4 kat, Bursa ve Ankara için ise 1,3 kat daha yüksek.
Yandex Maps API ürünlerine baktığımızda interaktif ve statik haritalar alanında Tiles API, Static API JavaScript API ve MapKit SDK'yı görüyoruz. Kurum, coğrafi kodlama ve arama alanında Geosuggest, Geocoder ve kurum arama ürünlerine sahipken, navigasyon, rota ve coğrafi konum alanında konum belirleyici, mesafe metrisi, rota ayrıntıları alma ve NaviKit SDK sunuluyor.
Yasin Yılmaz sahnede API'ların nasıl kullanılabileceğini de örneklendirdi. E-ticaret ve mağazacılık sektöründen bankalar ve telefom şirketlerine, Araba üreticilerinden KOBİ'lere kadar harita servislerine ihtiyaç duyan her şirket, Yandex Maps API'nin sunduğu çözümlerden faydalanabilir. Şirket ayrıca yaklaşık 40 startup ile çalıştığını belirtti.