Teknoloji
Moderator
YouTube, içerik üreticilerini desteklemek amacıyla yeni bir dijital hediye verme özelliği sunuyor. Bu özellik, TikTok’un popüler canlı yayın hediye verme sistemine benzer şekilde çalışıyor. İzleyiciler, mücevher (jewel) adı verilen dijital öğeler satın alarak, canlı yayınlarda favori içerik üreticilerine hediyeler gönderebilecek. Gönderilen hediyeler, içerik üreticilerinin gelirlerine yakut (rubie) olarak yansıyacak; her yakut ise 1 cent değerinde olacak.
Bu yeni özellik, YouTube Partner Programı'na dahil olan içerik üreticileri için ABD'de yayına girecek. Önümüzdeki üç ay boyunca içerik üreticilerine elde ettikleri gelirlerin yüzde 50’si kadar ek bir bonus sunulacak. Ancak bu özellik yalnızca YouTube’un mobil uygulaması üzerinden kullanılabilecek.
YouTube, aynı zamanda kullanıcıları platformda daha fazla etkileşimde bulunmaya teşvik etmek için yeni özellikler test etmeye de devam ediyor. Bu değişiklikler, dijital içerik ekosisteminde platformların gelir paylaşımı ve izleyici etkileşimi üzerine önemli etkiler yaratabilir.
YouTube’un yeni dijital hediye verme özelliği, TikTok’un canlı yayın hediye sistemine benzer bir yapı sunsa da bazı önemli farklar bulunuyor. Öncelikle, TikTok’ta izleyiciler coin satın alırken, YouTube’da bu dijital öge yukarıda da belirttiğimiz gibi mücevher olarak adlandırılıyor.
YouTube, ayrıca içerik üreticilerine canlı yayınlardan elde ettikleri gelirlerin yüzde 50’si kadar bir bonus sunarak bu gelirleri ek olarak 1.000 dolara kadar artırmalarına olanak da tanıyor. TikTok’ta ise bu tür bir bonus sistemi bulunmuyor. Diğer yandan YouTube hediyeleri yalnızca mobil uygulama üzerinden kabul ediyor. Sadece dikey canlı yayınlar sırasında geçerli oluyor. TikTok’ta ise hediye verme sistemi, platformun tüm canlı yayınlarında kullanılabiliyor.
Bu yeni özellik, YouTube Partner Programı'na dahil olan içerik üreticileri için ABD'de yayına girecek. Önümüzdeki üç ay boyunca içerik üreticilerine elde ettikleri gelirlerin yüzde 50’si kadar ek bir bonus sunulacak. Ancak bu özellik yalnızca YouTube’un mobil uygulaması üzerinden kullanılabilecek.
YouTube, aynı zamanda kullanıcıları platformda daha fazla etkileşimde bulunmaya teşvik etmek için yeni özellikler test etmeye de devam ediyor. Bu değişiklikler, dijital içerik ekosisteminde platformların gelir paylaşımı ve izleyici etkileşimi üzerine önemli etkiler yaratabilir.
YouTube’un yeni dijital hediye verme özelliği, TikTok’un canlı yayın hediye sistemine benzer bir yapı sunsa da bazı önemli farklar bulunuyor. Öncelikle, TikTok’ta izleyiciler coin satın alırken, YouTube’da bu dijital öge yukarıda da belirttiğimiz gibi mücevher olarak adlandırılıyor.
YouTube, ayrıca içerik üreticilerine canlı yayınlardan elde ettikleri gelirlerin yüzde 50’si kadar bir bonus sunarak bu gelirleri ek olarak 1.000 dolara kadar artırmalarına olanak da tanıyor. TikTok’ta ise bu tür bir bonus sistemi bulunmuyor. Diğer yandan YouTube hediyeleri yalnızca mobil uygulama üzerinden kabul ediyor. Sadece dikey canlı yayınlar sırasında geçerli oluyor. TikTok’ta ise hediye verme sistemi, platformun tüm canlı yayınlarında kullanılabiliyor.